Contoh Karangan Pada Cuti Sekolah Yang Lalu

Persatuan Bahasa Melayu sekolah kamu telah mengadakan satu lawatan. Pada cuti sekolah yang lalu aku telah pulang ke kampung di Negeri Sembilan bersama - sama keluarga.


Pin On Karangan F1

CONTOH KARANGAN PENGALAMAN PULANG KE KAMPUNG.

. Semasa cuti persekolahan yang lalu anda berpeluang bekerja di sebuah kilang. Pada cuti sekolah yang lalu kamu berpeluang bercuti bersama-sama keluarga kamu di tempat yang menarik. 105924135 60 contoh karangan 10 ayat pdf.

Ceritakan pengalaman anda ketika bekerja di kilang tersebut. Melawat ke Pameran Buku. Pada cuti sekolah yang lalu anda dan keluarga telah berkelah di sebuah pantai yang menjadi tumpuan orang ramai.

Pada cuti sekolah yang lalu kamu berpeluang bercuti bersama-sama keluarga kamu di tempat yang menarik. Secara kesimpulan jika kes ragut sering berlaku di negara kita akan menjejaskan imej negara dan keselamatan rakyat. Pengalaman pulang ke kampung pada musim cuti sekolah Pada masa cuti sekolah yang lalusaya telah pulang ke.

- berehat seketika menjamu selera. - emak menyediakan bekalan makanan. Sebaik tiba di kampung aku mula berpakat dengan sepupu -.

Datuk menunggu saya di stesen bas Pasir Puteh. Pada cuti sekolah yang lalubapa membawa kami sekeluarga berkunjung ke pameran bukuPameran buku. Tujuan saya menulis surat ini ialah untuk menceritakan tentang aktiviti-aktiviti yang telah saya lakukan pada cuti sekolah yang lalu.

Percutian Ke Pulau Langkawi. Karangan aktiviti semasa cuti sekolah upsr contoh karangan pengalaman pada cuti persekolahan yang lalu kamu berpeluang menyertai aktiviti. Pada cuti sekolah yang lalu kami sekeluarga berpeluang bercuti ke sebuah tempat peranginan iaitu Pulau Langkawi.

Cuti persekolahan bekerja di. Pada cuti sekolah yang lalu kami sekeluarga berpeluang bercuti ke sebuah tempat peranginan iaitu Pulau Langkawi. Pada cuti sekolah yang lalu kamu telah bercuti di kampung datuk dan nenek kamu.

- pergi dengan kereta bapa. Contoh Karangan UPSR PPSR. KARANGAN JENIS KEPERIHALANGAMBARAN.

Pada cuti sekolah yang lalu bapa membawa kami sekeluarga pergi ke kampung datuk yang terletak di Kluang. Contoh Karangan Berita Tahun 6. - mandi-manda di laut.

Saya telah pergi berkelah bersama kawan. Saya bertolak ke sana pada awal pagi dengan menaiki bas dari Kota Bharu. Pada cuti sekolah yang lalu saya telah berpeluang pulang ke kampung datuk dan nenek saya yang terletak di Pasir Puteh.

Pada cuti sekolah yang lalu saya telah berpeluang pulang ke kampung datuk dan nenek saya yang terletak di Pasir Puteh Kelantan. Sabtu 9 April 2016. Aku berasa sangat seronok kerana itu kali.

Ceritakan pengalaman kamu ketika berada di kampung. Pada cuti sekolah yang lalu bapa membawa kami sekeluarga pergi berkelah di Pantai Port Dickson yang terletak di Negeri Sembilan. Karangan peribahasa Tuliskan sebuah cerita.

Pada cuti sekolah yang lalu saya telah berpeluang pulang ke kampung datuk dan nenek saya yang terletak di Pasir Puteh Kelantan. Contoh contoh karangan sekolah rendah. Oleh itu semua pihak perlu memberi kerjasama untuk mengatasi jenayah.

Tuliskan sebuah karangan bertajuk Lawatan ke Zoo Negara. Kami bertolak ke sana pada pukul 700. Pada masa cuti sekolah yang lalu sekolah saya telah mengadakan suatu lawatan sambil belajar ke Zoo.

Oleh itu diskusi mengenai aktiviti berfaedah yang boleh dilakukan oleh remaja untuk mengisi masa lapang hendaklah dilakukan untuk kepentingan sejagat. Semasa cuti sekolah para. BAHASA MELAYU TAHUN 6 - KARANGAN CATATAN.

Ceritakan pengalaman kamu sepanjang. Contoh surat rasmi berhenti sekolah tingkatan 6 klang contoh surat. Pada cuti sekolah yang lalu saya telah berpeluang pulang ke kampung datuk dan nenek saya yang terletak di Pasir Puteh Kelantan.

Kami bertolak ke sana pada pukul 800 pagi dengan menaiki. Semasa cuti sekolah yang lalukamu dan keluarga telah menziarahi nenek dan datuk kamu di kampung.


60 Contoh Karangan 10 Ayat Pdf Malay Language Language


Surat Rasmi Untuk Permohonan Cuti Sekolah 2018 Surat Rasmi Untuk Permohonan Cuti Sekolah Tahun Surat Rasmi Untuk Permohonan Cuti Sekolah Deepavali Surat Ra Surat


Pin On Alif


Koleksi Karangan Untuk Murid Galus Bahasa Melayu Karangan Sekolah

No comments for "Contoh Karangan Pada Cuti Sekolah Yang Lalu"